World RallyCross Τουρκίας: 5η νίκη για το PEUGEOT 208 WRX!
06/10/2015
4x4
Νέο Peugeot 2008 – Αποκτήστε το με το πρόγραμμα 4×4
15/10/2015

Test drive: Peugeot 2008 1.6 BlueHDi

cn4j4750

Η ζήτηση για αυτοκίνητα πολλαπλών ρόλων, νομίζω είναι ευθέως ανάλογη της οικονομικής στενότητας. Με άλλα λόγια όταν δεν έχεις τη δυνατότητα για δύο αυτοκίνητα καταφεύγεις στη λύση ενός οχήματος που μπορεί να επιτελέσει με αξιώσεις το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου της οικογένειας.

Γι αυτό το λόγο και τα crossover έχουν γίνει της μόδας. Προσθέστε τώρα και την ξεχωριστή εμφάνιση των περισσοτέρων από αυτά και θα έχετε μια ικανοποιητική εξήγηση για την επιτυχία τους. Σε αυτό το πνεύμα κινείται και το Peugeot 2008. Βασισμένο στο σουπερμίνι 208, έχει το ίδιο μεταξόνιο, αλλά είναι 197 mmμακρύτερο και 96 mm ψηλότερο, ενώ η απόσταση από το έδαφος των 160 mm του επιτρέπει να κινείται και σεχωματόδρομους. Όχι δύσκολους όμως, διότι δεν υπάρχει εδώ τετρακίνητη έκδοση. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ωστόσο είχε το ηλεκτρονικό σύστημα Grip Control που σου επιτρέπει να μεγιστοποιείς την ελκτική πρόσφυση ανάλογα με τις συνθήκες, αλλά να ξέρετε πως αυτό ανήκει στον επιπλέον εξοπλισμό.

Οπτικά το 2008 δεν είναι προκλητικό σαν το Juke, ούτε όμως και τόσο αρμονικό, όπως το Fiat 500X. Είναι μάλλον συντηρητικό και αυτό μπορεί να μην αρέσει σε κάποιους, κυρίως στο γυναικείο φύλο, αλλά για άλλους πιθανόν να είναι θετικό. Επί της ουσίας είναι ένα ψηλωμένο και μεγαλύτερο 208, πράγμα που αντανακλάται στο πορτμπαγκάζ των 338 lt (75 lt μεγαλύτερο από του 208). Ενώ όμως ο χώρος για τους εμπρός επιβάτες είναι άφθονος και το ύψος από την οροφή μεγάλο, οι πίσω επιβάτες δεν έχουν αναλογικά μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια τους, ειδικά όταν οι εμπρός είναι μεγαλόσωμοι.

Η θέση οδήγησης “i-Cockpit”, με το πολύ μικρό τιμόνι τοποθετημένο κάτω από τον πίνακα οργάνων, εδώ λειτουργεί πολύ καλύτερα απ’ ό,τι στο 208 κυρίως λόγω του ψηλότερα τοποθετημένου καθίσματος. Η ορατότητα από  μεγάλα πλευρικά παράθυρα είναι καλή αλλά η μεγάλη πρόσθια κολώνα ενοχλεί στις αριστερές στροφές.

Το 2008 της δοκιμής μας έχει πλέον  τον πιο δυνατό ντίζελ κινητήρα της γκάμας, τον 1.6 BlueHDi των 120 PS, ο οποίος αντικατέστησε τον e-HDi των 115PS. Πέρα από τους 5 επιπλέον ίππους πλέον πληρεί και την οδηγία Euro6. Σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα οι επιδόσεις είναι υποδεέστερες και αυτό εξηγείται από δύο παράγοντες, έναν εργοστασιακό και έναν εξωγενή. Ο εργοστασιακός  έχει να κάνει με τις μακρύτερες σχέσειςτου κιβωτίου. Ειδικά η 3η και η 4η είναι σημαντικά πιο “απλωμένες”, για λόγους εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης. Ο εξωγενής λέγεται…ζέστη. Η διαφορά μεταξύ των δύο ήταν τουλάχιστον 12 βαθμοί (26 με 38οC). ‘Έτσι τα όργανα έδειξαν 11,2” έναντι 10,3” στο 0-100 km/h και 33” έναντι 32,3” στο χιλιόμετρο, Το ίδιο σκηνικό επαναλαμβάνεται και στις ρεπρίζ. Παρόλα αυτά ο BlueHDi είναι αρκούντως ελαστικός χαμηλά έχει ραφιναρισμένη λειτουργία, καλή ηχομόνωση κι ένα εξαιρετικό σύστημα stop/start. Οι μακρύτερες σχέσεις σε αναγκάζουν να καταφεύγεις συχνότερα στοn λεβιέ ο οποίος έχει μεν μεγάλες διαδρομές, αλλά θετικό κούμπωμα.

Το μικρό, γρήγορο τιμόνι είναι απολαυστικό μέσα στην πόλη. Και το κυριότερο δεν γίνεται νευρικό στον αυτοκινητόδρομο. Σε σχέση με το 208 είναι πιο πληροφοριακό και ευπρόσδεκτα βαρύτερο. Αυτό σου εμπνέει τόση εμπιστοσύνη που βρίσκεσαι στην παράδοξη θέση τελικά να πιέζεις περισσότερο από το χάτσμπακ αδερφάκι του. Παρά το ψηλότερο κέντρο βάρους, το αυτοκίνητο δεν γέρνει πολύ ούτε υποστρέφει ενοχλητικά. Έχει καλό ζύγισμα, περνάει ατάραχο πάνω λακκούβες και μόνο τα M+S ελαστικά, που πάνε πακέτο με το σύστημα Grip Control, στενεύουν το εύρος των δυνατοτήτων της ανάρτησης.

Βέβαια αυτό ακριβώς το σύστημα, μαζί με τα ελαστικά, τού δίνουν τη δυνατότητα για –έστω περιορισμένες– εξορμήσεις του εκτός ασφάλτου. Υπό αυτό το πρίσμα το 2008 με τον νέο ντίζελ των 120 PS έχει ευρύ πεδίοδράσης με λογική κατανάλωση, αφού δεν μετρήσαμε πάνω από 6,2 lt/100 km. Θα πρέπει δε να πούμε πως η τιμή του σε σχέση με τα περισσότερα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού είναι φθηνότερη, δεν πληρώνει τέλη και συνοδεύεται και από το πακέτο 4×4 που σημαίνει 4ετή εγγύηση, 4 χρόνια δωρεάν σέρβις, οδική βοήθεια και τέλος 4 χρόνια άτοκο χρηματοδοτικό (με την τιμή καταλόγου).

Γνωρίστε το Peugeot 2008 εδώ.

Πηγή: Autocar